Özellikle yoğun bir iş günü programınız varsa o gün mutlaka enerjik ve zinde olmalısınız. Yorgun ve halsizlik, her günkü koşuşturmalar sonucunda çoğu zaman kendimizi hasta gibi hissetmemize sebep olabilir. Bu hissiyat genellikle iş stresi, düzensiz ve ayak üstü beslenme, hareket eksikliği gibi nedenlerden kaynaklanabilir. Tüm bunlara rağmen vereceğimiz formüllerle günü enerjik ve zinde tamamlamak mümkün. Nasıl mı? Haydi gelin birlikte bakalım.

Yaşantınızı düzene koyun

Disiplin ve düzenin sonucu, her zaman başarı olmuştur. Hayatınızı düzenleyerek yaşadığınızda birçok şey kendiliğinden yoluna girecek, daha enerjik ve zinde hissedeceksiniz. Bu düzenlemeye dengeli beslenme ve uykunuzu rutine koyarak başlayabilirsiniz. Her gece aynı saatlerde yatağa girmeye özen gösterin, bu bedeninize istediği rahatlamayı sağlayacak sabahları dinlenmiş olarak kalacaksınız.

Beslenme konusunu da ciddiye almalısınız. Öyle karın doyurmakla konuyu geçiştirmemeli, protein ağırlıklı beslenmeye dikkat etmelisiniz. Karbonhidratlardan sakınıp öğünlerinizi düzenli yemeye çalışın. Öğle yemeklerinde hafif ve sebze ağırlıklı beslenerek vitamin ve mineral ihtiyaçlarınızı karşılayın, bu arada bol su tüketmeyi ihmal etmeyin.

Su demişken hayat kaynağımız olan sudan olabildiğince faydalanın. Yoğun iş programınızda su içmeyi unutmamak için masanızdan suyu görebileceğiniz bir yere koyun. Biliyorsunuz su eksikliğinde vücut, baş ağrısıyla, yorgunluk ve halsizlik hissiyle uyarı verir. Bol su içerek bu şikayetlere sebep olmamak en iyi çözüm diye düşünmekteyiz.

Boş vakitlerinizi bedensel egzersizlerle değerlendirin.

Özellikle vakit bulabileceğiniz zamanlar, hafta sonları olduğu için bu süreçleri egzersizlerle değerlendirip vücudunuza yatırım yapın. Hafif tempolu yürüyüşlerinizi kulaklığınızdaki müzikle renklendirerek hem vücudunuza hem ruhunuza iyi gelecek adımlar atabilirsiniz. Rutin haline getirebileceğiniz hafta sonu egzersizleri ile haftaya zinde hissederek başlamak mükemmel olacaktır.

Bu koşuşturmalar arasında sosyal yaşantınızı da düzene koyarak iş stresinden biraz uzaklaşabilirsiniz. Arkadaşlarınızla veya ailenizle hafta sonu etkinliklerini pas geçmemenizi öneriyoruz. Tiyatroya, dansa veya konsere gitmenin yenilenmenin şifresi olarak görmelisiniz.

Meditasyon da önemli bir çözüm

Kendinizi zinde hissedebilmenin başak bir yolu da meditasyondur. Meditasyon sayesinde zihninizi arındırabilir, günlük koşuşturmanızdaki streslerin önüne geçebilirsiniz..

Kategoriler: Genel

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir