Çalışanlar olarak zaman geçtikçe makineleşmeye ve otomatik olarak çalışmaya başlıyoruz. Bu da farkında olmadan bazı alışkanlıklar edinmemize yol açıyor. Edindiğimiz bu alışkanlıkların bazıları iyi bazıları ise kötü olabiliyor.

Bu blog yazımızda iş yükü ve verimlilik üzerinde gerçekten olumsuz etkisi olan kötü alışkanlıklardan bahsedeceğiz.

  1. Aynı Anda Çok İş Yapmak

Evet, buna itiraz ettiğinizi duyabiliyoruz.  Aynı anda çok işi yapmak şüphesiz ki iyi bir alışkanlık olarak kabul edilmeli, değil mi? YANLIŞ! 

İlk olarak bu hatayı maalesef birçok insan yapıyor.  Her ne kadar bu bir başarı gibi gözükse de aslında bu büyük sorunlara neden olabilecek bir davranış biçimi.  İnsanlar tarafından oldukça özenilen bir durum olan bu davranış, odak kaybı oluşturur ve odak kaybı da işlerin karışmasına sebep olur. Bir işten başka bir işe atlamak ne kadar özenli olursanız olun, karışıklığa sebep olacaktır.

Bunun için yapmanız gereken şey; işler arasında sürekli atlamak yerine, önceden başladığınız işe odaklanarak onu bitirmeye çalışmak. Böylece önceki işiniz bittiği zaman istediğiniz noktaya ulaşmış olursunuz ve diğer odaklanmanız gereken işe rahatlıkla geçebilirsiniz.

2. Gelen Mailleri Hemen Açmak

Aslında okuyunca “Nasıl yani?” diyebilirsiniz ama o iş öyle değil. 🙂

E-postanıza bildirim geldi. Mesajın kimden geldiğini, ne hakkında olduğunu öğrenmek için direkt gelen kutumuza bakıyoruz. O an önceden odaklandığınız işi bazen yarıda kesip gelen e-postaya bakmak yanlıştır.  Aslında bu, sadece odaklanmış olduğunuz işi karıştırır.  Böldüğünüz işinize geri döndüğünüz zaman daha fazla enerji ve zaman harcamış olursunuz.

Bunu yapmak yerine gelen maillere işiniz bittiği zaman göz atın. Ayrıca gelen postaya sonradan bakmak o işi gözden kaçırmanızı da engelleyecektir. Eğer geldiği an göz atarsanız mail okunmuş gözükeceği için  yapılacak işi de unutabilirsiniz.  Elinizdeki iş bittikten sonra maillerinizi kontrol etmek en doğrusu olacaktır.

3. Tutamayacağımız Sözler Vermek

Yöneticiniz, iş arkadaşınız ya da müşteriniz size projenin ne zaman tamamlanacağını sorduğunda veya birine geri dönüş yapacağınızı söyleyip, geri dönmediğinizde; aslında küçük görünen verilen sözlerin yerine getirilememesi durumu sıklıkla yapılan ve güven sorunu oluşturan hatalardan birisidir.

Bu tür davranışlar işleri de daha karmaşık hale getirir.  Sürekli ertelenen ve sarkan işler birbiri ile çakışır. Dürüst olun. Bu hem sizi hem de karşınızdaki kişiye olan saygınlığınızın bir göstergesidir. Başkalarına tutamayacağınız sözler vermek öncelikle kendinize yalan söylemek olur.

Biri size teslim tarihini sorduğu zaman bir dakika düşünün ve ondan sonra cevap verin. Durup “Bunu gerçekten ne zaman bitirebilirim?” sorusunu kendinize yöneltin. Kendinize ve karşınızdakine dürüst olun. İşlerin karışmasına izin vermeyin.

4. Öğle yemeği ile ‘Çalışmak’

Yoğun iş temposunda bazen işler ne yaparsak yapalım yetişemeyebiliyor veya o an sadece işi bitirip bundan kurtulmak isteyebiliyoruz. Bu yüzden mola zamanlarında da çalışmak gibi bir hataya başvuruyoruz ve çalışırken yemek yemeye çalışıyoruz.

Masada bir şeyler yemek iyi bir alışkanlık olmadığı gibi sağlıklı da değil. İşinize olan ilginizi kaybettiğiniz zaman kalkıp biraz yürüyün. Yürümek bedeninize iyi geleceği gibi zihninizi de boşaltacaktır. Ayrıca masa başında işe odaklanarak yiyecekler tüketmek iyi değil. Ne kadar yediğinizi fark etmeyebilirsiniz.

Bu alışkanlığı kırmanın tek yolu bilgisayardan uzaklaşmaktan geçiyor. Yemeklerinizi şirket kantininde ya da dışarıda tüketin. Mutlaka yürüyün. Bunu şimdiden önümüzdeki 30 gün için deneyin ve sonuçları görün. Aradaki farkı mutlaka fark edeceksiniz.

  1. Ergonomik Olmayan Rahatsız Ofis Mobilyaları Kullanmak

Ofis koltuğunuz rahat değilse ya da ihtiyacınızdan daha ufak bir ofis çalışma masasına sahipseniz bu durumda yaptığınız işe odaklanmakta zorlanırsınız.

Genel olarak insan ve yaptığı iş arasında uyum sağlamayı amaçlayan ergonominin sosyal anlamda “yaşamı daha yaşanılabilir kılma” çabası olduğu söylenebilir. Çalışma ortamlarında ergonomik şartların sağlanması, personelin verimini, iş tatminini ve memnuniyetini artıracak , ve uzun vadede baş gösteren iş hastalıklarını önleyecek çok önemli bir faktördür. Rahat bir ofis koltuğu, ihtiyacınıza göre boyut ve işlevselliğe sahip bir ofis masası verimli çalışma için size en uygun ortamı oluşturur.

İlgilenenler için: Çağın Ofis’in  Ekonomik ve Ergonomik Ofis Mobilyası Seçeneklerine Bir Göz Atın.

 

 

 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir