Bunu biliyor muydunuz?

Oturduğumuz anda vücudundaki kasların elektriksel aktivitesi ani bir hızla düşüyor ve  kalori yakma hızı dakikada 1’e indiriyor. Sadece 3 saat oturmak atardamarlardaki genleşme kabiliyetini %50 azaltıyor.

Oluşan genleşme kan akışını olumsuz etkiliyor ve vücuttaki insülin glikoz kullanabilme yeteneğini kaybederek Tip 2 Diyabet riskini arttırıyor.

Daha da önemlisi, yağları parçalamakla görevli olan enzimlerin görevi aksıyor ve bu yüzden kas hücreleri parçalanmaya başlıyor.

Tüm bunların sonucu olarak kasılma yeteneği azalan kaslar, kalbe olan kaş akışını sekteye uğratıyor ve spor yapsanız bile hareketsiz kaldığınız an yıpranmalar tekrar başlar.
Kötü haber; spOturma pozisyonu ve iş yeri egzersizlerior yapmanız aşırı oturmanızın etkilerini yok etmiyor. Sonuç olarak insan vücudu oturmaya değil hareket etmeye dizayn edilmiştir.

İyi haber ise; Her ne kadar bunları engelleyemesek de bu durumu yavaşlatmak elimizde. Bunu sağlayan şey oturma duruşumuz, egzersizler ve ideal oturma pozisyonu.

Doğru duruş ve ideal oturma pozisyonları Nedir?

Doğru duruş omurgaya en az yük bindirecek şekildeki duruştur. Her ne yaparsak yapalım yük bineceği için bunun ağır ve ya az olması bizim elimizde. Doğru duruş kemik ve eklemlerin zorlanmasını azaltır ve kasların çalışmasına destek olur. Omurganın üç kıvrımının da normal pozisyonda olmasını sağlar ve omurgayı korur. Aynı zamanda omurları bir arada tutan eklemler, bağlar ve diskler üzerine en az yükün binmesini de sağlar. Yapılan her işte doğru duruşlar farklı olduğundan hangilerinin doğru duruş olduğunu bilmekte fayda var.

İnsan vücudu anatomik olarak yürümeye ve ayakta durmaya daha uygundur. Gelişen dünyasa birçok iş uzun süre oturarak yapılır ve ayakta durmak kadar yormadığı için etkileri fark edilmez.

Bu yüzden oturarak iş yapmamız gerektiğinde aşağıdaki maddelere dikkat etmemiz sağlığımız açısından önemlidir;

  • Otururken dik durmak ve sandalyenin arkasının yüksek olmasını sağlamakta yarar var.
  • Sırtınızın sandalye ve ya koltuğun sırtına dayanması lazım.
  • Ayaklarınızın da yere temas etmesi gerekir.
  • Bacak bacak üstüne atmak kan akışını kestiği için sağlıklı değildir.
  • Sandalyeye oturduğunuz zaman bel boşluğunuzun dolması gerekir bunun için ergonomik çalışma koltuğu kullanmakta fayda var.
  • Ayrıca 30 dakikada bir kalkıp dolaşmak kaslar ve damarlar açısından faydalıdır.
  • Bilgisayar kullanırken öne yaslanmayın, koltuğu masaya yaklaştırın.
  • Sırtınız sandalyenin arkasına dayansın ve kollarınızı uzatın.
  • Ekran yüksekliği gözünüzle aynı hizada olsun ve sandalyenizi ekran hizasına göre ayarlayın.

Çalışırken doğru oturma

Bu tür sorunlarla karşılaşmamak için bir çözümde seçeceğiniz koltukla ilgili. İş yerinde kullanacağınız koltuk sırt yapınıza, omurganıza ve boyunuza göre olmalıdır. Çağın Ofis Mobilyaları‘nın ergonomik ofis koltuk modelleri arasında size en uygun çalışma koltuğunu seçmek için buraya tıklayın.

*********

Kaynakça:

www.youtube.com/watch?v=uiKg6JfS658

www.isgnedir.com

Görseller:

i0.wp.com/www.isgnedir.com

drmehmetportakal.com

 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir