Bayram tatili bitti. 9 gün süren tatil sonunda işler tekrar başladı ve pazartesi geldi. Kendinizi işe hazır hissetmiyor musunuz?

Tatil Sonrası Sendromu genel olarak iş hayatına dönünce kendini gösterir. Her şeyin aynı olduğunu fark edersiniz ve uyku problemi yaşarsınız. İşinize odaklanmanızı sağlayacak birkaç fikirle size yardımcı olabiliriz.

1.Sakin Olun ve Planlayın

Yoğun bir iş haftası sizi bekliyor olabilir ama her şeyi bir anda yapamazsınız. Kendinizi yormak sadece hata yapma ihtimalinizi yükseltecektir. Sakin olun ve işlerinize yavaş başlayın. Zamanla eski iş temponuza çıkacaksınızdır. Sırasıyla işlerinize başlayın. Organize hareket etmek ve planlamak işinize yarayacaktır.

2.Uykunuzu Alın

Artık sabahlara kadar uyanık kalamazsınız. Sabah erken kalkmak zorunda olacağınız için uyumamak sadece verimsiz ve uykusuz bir gün geçirmenizi sağlamayacak aynı zamanda ruh halinizi de etkileyecektir. Tatilden sonra uyku düzeninizi hemen düzeltmelisiniz.

3.En Sevdiğiniz Müzikleri Dinleyin ve Masanızı Toplayın

Tatil dönüşü iş temposuna başlamadan önce kendinizi motive etmek için en sevdiğiniz müzikleri dinleyebilirsiniz. Odaklanmanıza yardımcı olabilir.  Dağınık bir ofis masası dikkatinizi dağıtır. Bu nedenle masanızı toparlamak ve düzenlemek işe hazır hissetmenizi sağlayacak ve motive edicektir.

4.Kendinize Zaman Ayırın

İlk iş günü bitti! Evet büyük bir adım öyleyse şimdi kendinize biraz zaman ayırın. Bilim adamlarının araştırmalarına göre kendine zaman ayıran insanlar daha neşeli, mutlu ve verimli oluyorlar. Kendinize zaman ayırmak için para harcamanıza gerek yok. Kitap okuyabilir, film izleyebilirsiniz ya da yürümek olabilir. Bu hem yalnızlık duygusunu azaltacak hem de ruh halinizi değiştirecektir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir