Hafta sonu güzel ama çok hızlı geçiyor, peki ya pazartesi? … Yine bir pazartesi… Hafta sonunun nasıl geçtiğini anlamamışken yoğun iş temposuna dönmek biraz sıkıntılı bir süreç.

Yoğun çalışma temposu içerisinde dengeli beslenmek zor.  Günün en önemli öğünlerini ofiste geçiriyoruz. Yediklerimize bu süre içerisinde dikkat etmiyoruz ve olabildiğince hazır gıdalara yöneliyoruz. Bunu azaltmak ve sağlıklı dengeli beslenebilmek için sizlere 4 farklı atıştırmalık önerimiz var.

Meyve 

Meyvenin yararlarını saymaya başlasak bitiremeyiz herhalde. En kolay şekilde yanınızda taşıyabileceğiniz ve çalışmaya ara vermeden de ofis masası üzerinde yiyebileceğiniz şeylerden biridir meyve. Taze, lezzetli ve sağlıklı. Atıştırmalık niyetine üzüm, şeftali, çilek veya mevsim meyveleri tüketebilirsiniz.

Ev Yapımı Sandviç

Yoğun tempolu bir günün arasında evde hazırladığınız bol yeşillikli bir sandviç size kendinizi çok iyi hissettirecektir. Sandviç hazırlamayı sabah hazırlığının yoğunluğuna bırakmamak için akşamdan sandviçinizi yapıp buzdolabında bekletebilirsiniz.  Böylece hem bütçenizi hem de sağlığınızı korumuş olacaksınız 🙂

Kuruyemiş

Çalışma masası başındayken  geçirilen sürenin bazen farkına varamayabiliyoruz. Bu süre içerisinde maalesef elimize ne geçerse dikkatsizce tüketiyoruz. İş yeri için yaptığımız market alışverişlerinde tercihlerimizi cips ve benzeri sağlıksız  atıştırmalıklar yerine  kuruyemiş çeşitleri değiştirmek daha sağlıklı ve doyurucu bir alışkanlık edinmemizi sağlayacaktır.

Yapay şeker içerikli atıştırmalıklar her ne kadar anlık olarak doyurucu olsa da aslında kısa süreli tokluk hissi veren ve sağlıksız besinlerdir. Kuruyemişler doyurucudur ve enerji verir.

Yoğurt

Genellikle yemeklerin yanında tüketmek için tercih edilen yoğurt aslında tek başına tüketildiğinde de gayet sağlıklı ve doyurucu bir besindir. Yoğurdun içerisindeki probiyotikler bağırsaklarınızı temizler ve rahatlatır.  Stresli bir dönemin en iyi dostudur yoğurt.  Bağırsaklardaki bakteri sayısını düzenleyerek stres nedeniyle yaşanan bağırsak sorunlarını çözer ve sağlıklı çalışmasını sağlar.

Sadece yoğurt yemenin sizin için doyurucu olmayacağını düşünüyorsanız, yoğurda yulaf ve meyve ekleyerek de tüketmeyi deneyebilirsiniz.

 

Sağlıklı, mutlu, huzurlu bir hafta dileriz… 🙂


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir