Gergin bir sunum hazırlığı, iş yetiştirme telaşı, yanlış giden işler ve patronunuzla kötü giden bir konuşma… Bunlar sadece stresin birkaç nedeni.

Çalışma hayatının yanında getirdiği şeylerden birisi de strestir. Stresli olmak hem işe odaklanmayı zorlaştırır hem de verimli çalışmaya engeldir. Stres bazen her şeyin kötü gitmesinin tek sebebidir. Sizin için stresi azaltmanın yollarını derledik. Umarız ki bu bilgiler daha az stresli günler yaşamanıza yardımcı olabilir. 

Uykusuzluk ve Açlık

Öncelikle birçok insan güne gergin başlar. Çocukları okula yetiştirme telaşı, trafik gibi nedenler gerginliği arttıran etkenlerdir.  Ya da bazen sadece gergin uyanmışsınızdır. İyi bir kahvaltı yapmak ve iyi bir uyku kesinlikle daha iyi hissetmenize yardımcı olacaktır. Araştırmalara göre aç olan insanlar normal hallerine oranla daha fazla agresif ve gergin oluyor. Uykunuzu tam almak ve kahvaltı etmek hem iyi hissettirecek hem de daha enerjik olmanızı sağlayacaktır.

Ofis Ortamı

Günün çoğunu geçirdiğimiz çalışma ortamlarında stres yaratacak bir çok etken mevcuttur. Bunların başında yanlış anlaşılmaların yol açtığı alınganlık ve tartışmalar gelir.  İş hayatınızda çatışmalardan uzak durmaya çalışın ve yapıcı olun. Çatışmak insanlara hem fiziksel hem de ruhsal anlamda oldukça zarar veren bir eylemdir.

Kontrol Kaybı

Melnick’e göre insanlar yaşadığı durumlarda kontrolünü kaybettiği zaman stres hissetmeye başlar. Stres kronikleşmiş ise bu hayatınızı daha fazla etkileyecektir. Güven, konsantrasyon ve refahınızı etkiler. Bu gibi durumlar için durumunuzun kontrol edebileceğiniz ve yapamayacağınız yönlerini belirlemeniz size kendinizi daha iyi hissettirecektir.

Plansızlık

Önceliklerinizi organize edin. İş yoğunluğu en büyük stres etkenidir. İş yoğunluğunun üstesinden gelmek için planlamalar yapın. Bir konu üzerine planlar yapmak ve işleri sıraya koymak sizi daha güvenli ve rahat hissettirir. Öncelikle hedeflerinizi netleştirin yani nereden başlayacağınıza karar verin. Hedeflerinizi keyfi olarak değil önemini değerlendirerek sıralayın. Son tarihlerini ayarlayın ve sıralayın ardından listeyi tamamlayın. Takviminizi kullanmak size büyük katkı sağlayacaktır.

Kalabalık ve Düzensizlik

Eğer kalabalık ve düzensiz bir iş ortamınız varsa odaklanmakta zorluk yaşayacaksınız  ve hata yapma olasılığınız da artacaktır. Hatalar stres kaynaklarının başında gelir. Kalabalıktan soyutlanmak için odaklanmanız gereken işlerde ofis toplantı odasına geçip orada sessiz bir şekilde çalışmayı deneyebilirsiniz. Ya da ortamı değiştiremiyorsanız kalabalığın oluşturduğu gürültüden etkilenmemek için kulaklık takabilirsiniz.

Düzensizliği engellemenin birinci yolu çalışma ortamını düzenlemektir. Rahat ettiğimizde daha az stresli oluruz. Rahat, ergonomik ve işlevsel bir çalışma takımına sahip olmak ofis ortamında stresi azaltmak için öncelikli ihtiyaçların başında gelir.

wino yönetici takımı

Son söz olarak şunu unutmayın, stresi yönetmek sadece sizin yapabileceğiniz bir şeydir. Bunu yönetmenin kısmen zihninizle ilgili olduğunu bilmelisiniz. Pozitif kalın. Olan aksiliklere karşı hemen karamsarlığa kapılmayın. Belki de olması gereken şey budur. Yapıcı olun ve alternatifler düşünmeye çalışın. İnsan yapısı gereği hatalar yapar. Hata yapmaktan korkmayın. Mükemmeliyetçi olmayın. Mükemmel olma arzusu stresli olmanıza sebep olabilir ve sizi karamsarlığa itebilir. Başarısız olmak ve hata yapmak sizin bir parçanız ve hatalarınızdan ders alın.

 

 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir