OFİSTE MUTLU OLMANIN İPUÇLARI

İş hayatında mutlu olmak yani işe giderken isteyerek gitmek iş verimliliğini arttıran en önemli etmedir. Ofiste mutluluğun ipuçlarının ana başlıklarına bakacak olursak, yapılan işi sevmek, iş arkadaşlarıyla anlaşmak ve işyerinde değerli olduğunu hissetmek olduğunu görürüz.

Mutlu çalışanın olduğu iş yerlerinin başarıya giden yol olduğunu gören günümüz şirketleri, yetenekleri elde tutmanın giderek öneminin arttığı bilincini taşımaya çoktan başladılar bile.

Yapılan araştırmalarda mutlu personel, mutsuz personellere göre yüzde 70’e kadar daha verimli performans göstermekteler. İş yerinde mutluluğu etkileyen önemli faktörlerin neler olduğuna bakılacak olursa, yaptığı işi sevmek, mutluluğun en önemli şartı olurken, iş arkadaşlarıyla ve yöneticilerle doğru frekansı yakalamak ve uyum içinde çalışmak, işi eğlenerek yapmak ve iş yerinde kandini değerli hissetmek onu takip etmektedir.

İşini seven ve heyecanla yapmak kişinin mutlu olduğunun en büyük göstergesidir. İş yerinde mutlu olmanın, sabah alarm zilini kapatmadan ilk seferde kalkmak, işe giderken istekli ve oflayıp puflamadan gitmek, iş yerinde çıkış saatinin geldiğini fark etmemek, çalışırken zamanın nasıl geçtiğine hayret etmek, her gün yeniden işe gelmeyi istemeyle doğrudan bağlantılı olduğunu söylemeye gerek bile yoktur diye düşünüyoruz.

Eğer işe sadece para için gidiyorsanız, o iş yerinde mutsuzsunuz demektir. Çok kişi için iş yerinde mutlu olmak imkansız gibi görünse de bu konuda görev işverene düşüyor. İşini eğlenerek yapmak kimin hoşuna gitmez ki, çalışırken keyif almayı ve gülebilmeyi başarabilen daha doğrusu bu imkanlar sunan iş yerine kim koşarak gitmez ki.

Tüm bu şartları hazırlamak tabii ki büyük oranda yöneticilerin görevi.

Eğlenceli bir iş yeri yaratmakta en büyük görev yöneticilere düşüyor. Eğer verim almak isteniyorsa, çalışanlarının ihtiyaçlarını fark etmek, onlar gibi düşünüp empati kurmak, onların dinlemesini sağlamak gerekir. Vizyoner düşünce yapısındaki yöneticiler, çalışanlarının iş yerindeki huzur ve mutluluğunu, personellerin arasındaki sorunların aşılamasını kayda değer görüp tartışması ile işe başlamışlardır. Adil bir yönetimin destekleyeceği gibi fikir ve önerilerin ciddiye alınması, sıkıntıların konuşulabilmesi, ufak tefek hataların görmezden gelinmesi ve iyi yapılan işlere takdir göstermesi mutlu ofis tanımına giren başlıklardır.


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir