Şirketiniz için ofis mobilyası almakla görevli olmak büyük bir sorumluluktur. Yeni ofis mobilyaları ve ekipmanı satın almak, personelinizin refahı ve rahatı için katkıda bulunmanın yanı sıra, aynı zamanda ofis verimliliğini de etkilediği için önemli bir karar olabilir.

Ziyaret ettiğiniz ofis alanlarını geçirmeden ve herkesin üzerinde anlaşabileceği ofis mobilyaları için internette gezinmeden önce, birkaç önemli stratejik noktayı gözden geçirmek için biraz zaman harcayacaktır.

Büro Mobilyaları Alırken Fiyat Her Şey Değil

Ofis mobilyası satın almak, özellikle çok sayıda görüşü, özel istekleri ve üslupla ilgili farklı fikirleri hesaba katmanız gerekiyorsa, zorlu bir süreç olabilir. Daha da önemlisi konfor, ergonomi ve uzun vadeli kullanım gibi şeylerdir.

Düşük fiyatlı bir satıcıya verdiğiniz karardan vazgeçerek araştırma baş ağrısını hafifletirken, daha dikkatli ve ölçülü bir yaklaşımla daha iyi hizmet vereceksiniz. Mobilya satın alma sürecinde dikkate almanız gereken bazı önemli sorular var.

Kuruluşunuz veya ofisiniz için doğru seçimleri yaptığınızdan emin olmanız için birkaç basit ipucu.

1. Bütçenizi Düşünün

Fiyatın her şey olmadığını söylemiştik, ama çoğunlukla “ana” sebeptir. Harcanan her bir lira bir yatırımdır ve yatırımlarınızın akıllıca harcanması gerekir. Herhangi bir mobilya satın almadan önce, maliyeti göz önünde bulundurmanız gerekir.

Çalışma Sandalyeler için ne kadar ayırmalısınız? Çalışma Masalar için ne kadar? Ve bunun gibi.

Her bir öğeden kaç tanesine ihtiyacınız var?

Üstün işlevsellik için estetiği nerede kurban etmelisiniz?

Bütçenin önceden nasıl tahsis edileceğinin belirlenmesi, kaliteden ödün vermeden tercihlerinizi daraltmanıza yardımcı olacaktır. Ofis mobilyası satın alırken bütçenizi kısmayın. Bütçeniz küçükse, daha az satın almayı, ancak uzun süreli olacak daha kaliteli ve zorunlu ihtiyaçları alın. Bu uygunsa, bütçeniz arttıkça her zaman ek parçalar ekleyebilirsiniz.

Ayrıca, bütçeniz kısıtlıysa, birden fazla kullanım sağlayabilecek öğelere nasıl yatırım yapabileceğinizi düşünün. Örneğin, fotokopi makinesi veya yazıcı için masa üstü olarak ikiye katlanabilen bir dosya dolabı.

2. Ergonomik İhtiyaçlara Bakın

Çalışanların çoğu günlerinde oturarak çalışacaklardır, böylece rahat bir ofis çalışma koltukları ve ofis masası temin etmek şarttır. Daha da önemlisi, ergonomik ofis çalışma sandalyeleri ve ofis çalışma masaları, çok sayıda çalışan tarafından kullanıldığı gibi, çalışmayı daha kolay ve daha sağlıklı hale getirdikleri için kritik öneme sahiptir. Konforlu ofis çalışma koltukları, bel sırtlık destekleri, ayarlanabilir koltuklar ve kolçaklar gibi ergonomik konular önemlidir.

Yalnızca meslektaşlarınız için rahat olanı değil, aynı zamanda ergonomik en iyi uygulamalara göre tasarlananları da düşünün. Her ikisini de yapan mobilya bulduğunuzda, yatırım yapmaya değerdir.

Ergonomik ofis çalışma koltukları ve ofis çalışma masaların yanı sıra, iş düzeninize bağlı olarak çalışma alanını da tasarlayabilirsiniz. Çalışanların birbirleriyle kolayca iletişim kurabileceği ve işbirliği yapabileceği kafe benzeri bir atmosfer istiyorsanız, büyük bir çalışma masasına ve birkaç ofis çalışma sandalyelerine yatırım yapmayı düşünün. Hücreli bölümler ile daha resmi bir ortamı korumanız gerekiyorsa, yeterli çalışma alanlarına ve hücreler arasında kolayca erişime izin verdiğinizden emin olun. Mobilya satın alma seçiminiz ofis ortamınızı iş için uygun hale getirmelidir.

3. Esneklik ve İşlevsellik

Çok işlevli ofis mobilyaları genellikle daha iyi bir seçimdir. İşlevselliği makul bir fiyatla dengelediğinizde, keseniz için daha fazla kar elde etmiş olursunuz. Örneğin, çalışma masaların da dosyalar için depolama bölümü var mı? Çekmecelerin yeterli depolama kapasitesi sağlaması ve erişimi kolay mı? Bacaklarınızı uzatıp masanın veya masaların altında serbestçe hareket ettirebilir misiniz? Çalışanlarınız için yeterince rahat mı?

Bu soruları cevaplamak için, bazı iş arkadaşlarının farklı ofis çalışma koltukları ve çalışma masaları test etmeleri iyi bir fikir olabilir. Rahat ve işlevsel olan şey, çalışanın yaptığı işin türüne göre, boyu ve kilosuna göre gibi birkaç farklı faktöre bağlı olabilir. İhtiyacınız olan mobilya türlerini düşünün ve ofisinizin nasıl çalışacağını düşünün. Güzelce döşenmiş bir ofis harikadır, ancak eğer gerçekten işlevsel değilse, kendinizi ilham almaktan daha fazla hayal kırıklığına uğratırsınız. Mobilyaların ne tür bir çalışmayı desteklemesi gerekiyor?

Örneğin, insanlar ofiste biraz zaman geçiriyorlar, ancak çoğunlukla ofis dışında çalışıyorlarsa, belki de bir çalışma masasının yeterli olması durumunda birden fazla masaya ihtiyaç yoktur. Hücreler gerekli mi, yoksa açık ofis düzeni ile çalışabilir misiniz? Raflar ve depolama gerçekten gerekli mi, yoksa şirketinizin kayıtlarının çoğunu bulut üzerinde sayısallaştırılmış ve depolanmış mı?

4. Ofis Alanınızı Düşünün

Ofis alanınıza sığacak mobilyaların satın alınması sağduyuludur. Ancak, sadece genel boyutları göz önüne almak yeterli değildir. Büyük mobilya parçaları yüklemek, ofisinizin büyük bir kısmını almaktan daha fazlasını yapar. Sıkışık bir alan ile çalışanlar serbestçe veya kolayca hareket edemezler.

Showroom’a gitmeden önce odanızın ölçümlerini alın. Size bir fikir kazandıracak ve sizin bilgi vermenizi kolaylaştırmış olacaktır.