Modernleşme ile birlikte çalışma yöntemleri de değişti. Eskiden iş yapma biçimleri daha çok fiziksel güç kullanımına yönelikken, bilgisayar kullanımının yaygınlaşması ile birlikte beden gücü gerektiren işlerin yerini masa başı işler aldı. Uzun süre oturarak hareketsiz çalışmak ise birçok sağlık sorununu da beraberinde getirdi.

Bu sağlık sorunlarının etkilerini azaltmak ve daha sağlıklı çalışmak için size birkaç önerimiz var…

 Yediklerinizin Porsiyon Miktarını Azaltın

Masa başı çalışmanın getirdiği hareketsiz yaşam, bir süre sonra fiziksel sorunlara neden olabilmektedir. Günde 8 saat bilgisayar başında geçirilen süre yıllara dönüşünce en iyi ihtimal ile fazla kilo ile mücadele etmek zorunda kalabilirsiniz. Masa başı iş yapıyor, işe gelirken de fazla hareket etmiyorsanız, yediklerinizin porsiyon miktarını azaltmanızda fayda var.

Ofis Mobilyalarda Ergonomik Alternatifler Tercih Edin

Masa başı çalışanların en fazla yaşadığı sağlık sorunlarının başında bilek ağrıları, kol ağrısı, boyun ağrısı ve sırt ağrısı gelir.

Uzun süre oturmanın getirdiği postür bozukluğunu gidermek için çalışma koltuğu tercihinizi ergonomik olandan yana kullanın. Kötü duruş, vücuttaki tüm ağrıların başlıca kaynağı olabilir. Ergonomik çalışma koltukları sayesinde, duruş bozukluklarından kaynaklanan sorunları en aza indirmek mümkün olabilir.

Ofis çalışma masası tercihinizde de yüksekliğin dirsek seviyesinde olmasına dikkat edin. Veya koltuk yükseklik ayarı ile masanın dirsek seviyesine gelmesini sağlayın.

Hareket Edin

Uzun süreli masa başı çalışmanın getirdiği hareketsizlikten doğan rahatsızlıkları minimize etmenin bir yolu da elbette daha fazla hareket etmekten geçiyor.

Örneğin Mouse kullanımının getirdiği bilek ağrısı ve kol ağrısı gibi sağlık sorunlarına en pratik spor olarak, elinizin altında bir el yayı veya plastik el topu bulundurabilirsiniz. Mütemadiyen yapacağınız dakikalık el egzersizleri ile bilek ve kol ağrısı oluşmasının önüne geçebilirsiniz.

Zaman zaman koltuğunuzdan kalkarak hareket etmeyi tercih edebileceğiniz gibi, işe geliş gidişlerde yürüyebileceğiniz yol ve ulaşım alternatiflerini tercih etmeniz fiziki sağlığınızı korumanızın yanında ruh sağlığınıza da iyi gelecektir.


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir