En iyi çalışanları kuruluşunuza çekmek ister misiniz? Ya da çalışanlarınızın verimini arttırmak ister misiniz? Günümüzde, maaş veya sosyal haklar, çalışanları bir işyerine çeken tek faktör değildir. İş hayatında çalışanlar modern, iş birliğini ve iletişimi güçlü olan ve aynı zamanda stresi ve endişeyi azaltan bir çalışma alanı talep ediyor.

Personelin tercihinin yanında ofis iç mimarisi verimliliğe etki eden faktörlerden biridir. Çalışma ortamı tasarımı, kuruluşunuzun temel çizgisini ve çalışan verimliliğini doğrudan etkileyen faktörlerin başında yer almaktadır. İdeal olarak, personelin gerektiğinde odaklanma ve konsantre olmalarını ve ihtiyaç duyduklarında iş birliği yapmalarını ve iletişim kurmalarını sağlayan bir ofis çalışma alanı istenmektedir. Ayrıca, fiziksel ve zihinsel olarak ferah bir iş ortamı istiyorsunuz ki insanlar en iyi şekilde performansını gösterebilme imkânı bulsunlar. Çağın modern ofis tasarım trendlerin de gerçekleştirmeye çalıştığımız şey budur.

Günümüzün en gelişmiş şirketleri şimdilerde iş ortamlarında “Faaliyet Odaklı Çalışma Ortamı” ofis tasarım planı kullanıyor. Bunun anlamı şudur, bir çalışanın mevcut faaliyetine uygun olarak ofiste planladığı herhangi bir ofis odasında çalışabilmesidir.

Örnek olarak: bir çalışanın yüksek konsantrasyon ve odaklanma gerektiren bir iş yapması gerekiyorsa, iş arkadaşlarının dikkatini dağıtmamak için yalıtılmış bir ortama veya sessiz alana geçebilmektedir. Başka bir çalışan, yeni bir yazılım uygulaması öğrenmek ya da bir çalışanı ile ortak çalışma ve yakın iş birliği gerektiren bir iş yapıyorsa, o zaman diğer çalışanların hemen yanında bulunan geleneksel bir masada oturabilir. Açık Ofis türü bir oturma düzeni ile çalışma yapabilir.

Faaliyet Odaklı Çalışma Ortamı

Açık Ofis Alanları

Çoklu çalışma sistemleri (Workstation) ile geleneksel oturma düzenine sahip olan ofis çalışma alanlarıdır. Genelde, her bir çalışanın kendi bireysel masasına sahip olması yerine, çoklu çalışma masasının tamamını paylaşırlar. Açık ofis alanları satış ve pazarlama alanında çalışan kişiler arasında popülerdir. Açık ofis alanlarının en büyük dezavantajı, gürültü ve çalışma arkadaşlarının dikkatini dağıtmasıdır. Açık ofis alanları, yalnızca kişisel telefon görüşmeleri için değil, müşterilerle yapılan gizli telefon görüşmeleri gibi doğrudan ticari faaliyetler için de gerekli olan tamamen gizlilikten yoksundur.

Kabin Alanları

Özel telefon görüşmeleri yapmasına izin veren küçük, kapalı, ses geçirmez kabinler veya yalıtılmış sessiz alanlardır. Bu kabin veya alanlar, iki çalışan arasında gizli toplantılar yapmak için de kullanılabilir. Birçok özel telefon görüşmesi tamamen planlanmamış ve programlanmamıştır. Bu gibi durumlarda, bir çalışan birinden hassas bir telefon görüşmesi aldıktan sonra derhal bir alana hızla gidebilme imkânı bulunmaktadır.

Sessiz Ortamlar

Çalışanın dikkatini dağıtmadan konsantre olabileceği alanlardır. Ortam türü, yalıtılmış bir koltuktan ses geçirmez küçük bir odaya kadar değişebilir.

Toplantı Alanları

Konuşulması gereken her şeyi tartışmak için çalışan gruplarının buluşabileceği alanlardır. Toplantı odası, kapalı bir oda veya salon alanı olabilir. Toplantı alanları, farklı sayıda insanı barındıracak şekilde farklı boyutlardadır. Bazı organizasyonlarda, toplantı alanları sınırlı bir kaynaktır, bu nedenle insanların her toplantı odası için zaman dilimlerini önceden planlaması ve ayırması gerekir. İki kişi arasındaki hazırlıksız toplantılar salon alanlarında veya küçük masalarda yapılabilir.

Dinlenme Alanları

Rahat oturma alanları, ofis kanepeleri, ofis koltukları ve sehpalar gibi mobilyalar ile dizayn edilmiş alanlardır. Kısa toplantılar, grup toplantıları, kısa mola ve personelin zihin dağıtması için gereken aktiviteler de dahil olmak üzere çeşitli farklı faaliyetler için uygundur.

Faaliyet Odaklı Çalışma ortamı, Açık Ofis Planı adı verilen eski ve daha geleneksel ofis kurulum sorunlarının çoğunu çözen yeni bir eğilimdir. Açık Ofis çalışma alanı, uzun süredir kullanılmaktadır. Açık Ofis çalışma alanı ile insanlar aralarında neredeyse hiçbir engel olmayan açık alanlarda çok yakın bir şekilde çalışıyorlar. Açık Ofis Planı aslında daha eski ve daha geleneksel kabinlerin ve özel ofislerin sorunlarının birçoğunu çözmüştür.

Klasik Açık Ofis çalışma alanının en büyük sorunu, konsantrasyon gerektiren faaliyetler için gürültülü bir ortam olması nedeniyle dikkat dağınıklığına neden olmaktadır. Bazı insanlar görevlerine yoğunlaşmak için yalnız kaldıklarında verimini arttırmaktadır. Bazıları ise daha sosyal bir ortamda daha verimli işler çıkarırlar. Faaliyet Odaklı Çalışma modeli geleneksel ve modern ofis iç mimarisi konseptini bir araya getirir. Bireylerin herhangi bir zamanda kendileri için en uygun iş ortamı türünü seçmelerine izin verir.

Kategoriler: Genel

0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir