Bir günlük yaşam diliminize baktığınızda büyük bir zamanı çalışama alanlarınızda, ofislerde geçirdiğinizi fark etmişsinizdir. Sabah erken saatlerde başlayan koşuşturma ile gittiğiniz ofiste bilgisayar karşısında çok zaman geçirmektesiniz. Çalışma süreniz bittiğinde yorgun, halsiz, isteksiz ve motivasyonunuz düşmüş, dikkatinizin azalmış olduğunu hissedersiniz.

Oysa bu süre gelen döngüyü değiştirmek, kendinizi sağlıklı ve mutlu hissetmek aynı zamanda verimli bir çalışan olmak sizin elinizde, ama bunun için gerek iş gerekse özel yaşamınızda bazı rutinlerinizi gözden geçirmeniz gerekiyor.

İş sağlığı uzmanları çalışma saatlerinizi verimli ve sağlıklı geçirebilmek için dikkat etmemiz gereken başlıkları listelemişler.

  • Kaliteli uyku
  • Sağlıklı doğal ve dengeli beslenme
  • Hareketli bir yaşam ve düzenli egzersiz

Sağlıklı, motivasyonu tam ve enerjik bir gün demek sizin mutlu bir günü yaşıyor olmanız demektir. Mutlu bir günü yaşamanın ilk kuralı ise kaliteli bir uykudan geçer. Gecenin vücudu onarım gücünden faydalanmak, sabah enerjik olarak kalkacağınız anlamına gelir. Sağlıklı malzeme kullanılarak üretilmiş ergonomik bir yatak düzeni ile dinlenmiş bir vücut, sabah yapacağınız rutin hafif egzersizler sonrası sağlıklı bir kahvaltı ile kötü hissetmeniz mümkün değil. Hatta imkanlar elveriyorsa işe yürüyerek ya da bisiklet kullanarak gitmek, gün içerisinde vakit ayıramadığınız egzersiz yerine geçeceğinden bu durumu avantaja çevirmiş olacaksınız.

Çalışma sırasında alışkanlık haline getirebileceğiniz davranışlarla daha mutlu ve stressiz bir gün geçirebilirsiniz. Peki bu davranışlar neler mi?

Hafta başı işi yoğunluğunu azaltmak için haftanın son iş gününde gelecek haftayı planlayın. Önemli iş başlıklarını öne çıkararak onlara hedeflenin. Böylelikle toplantılarınızı ve teslim edeceğiniz işlerin tarihlerini kaçırmamış olursunuz.

Çalışma zamanlarınızı uzun tutmak verimliliğinizi düşürür, odaklanmanızı azaltır, dikkatinizi toplamakta güçlük çekersiniz. Bunu önlemek için saatte bir olsa dahi kısa molalar verin kendinize, bu arada kan dolaşımınızı arttıracak hafif egzersizler yapmaya da gayret edin.

Yapmaktan keyif almadığınız işleri haftanın ilk günü arada çıkararak stres biriktirmeyin, çalışmaya ilk olarak onlardan başlayın.

Öğle zamanı mola verdiğinizde çalışma masanızdan uzaklaşarak kendinize güncellenme fırsatı tanıyın.

Mesainiz bittiğinde işinizi ofiste bırakarak evinize gidin.

 


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir