MASA BAŞINDA ÇALIŞIRKEN SAĞLIKLI KALMA YOLLARI

Çalışma koşulları insanlara farklı farklı pozisyonlarda bedenini kullanma gereğini kılar. Masa başı dediğimiz bilgisayar karşısında çalışmak, artıları olduğu gibi ne yazık ki dikkat edilmezse eksileri olan bir modele dönüşebilir.  Uzun saatler aynı pozisyonda kalmaya maruz olmak, hayat kalitesini ciddi ölçüde düşüren önemli bir sağlık sorunlarına yol açabilir.

Ofis çalışanlarının ortak problemlerinden biri olan masa başında hareketsiz çalışmak bel, boyun, sırt gibi sağlık sorunlarını beraberinde getirebiliyor. Ancak tüm bunlar çözümsüz problemler değil elbette ki, ofiste masa başında yapabileceğiniz ve rutin hale dönüştürdüğünüzde bu sıkıntılardan etkilenmeyeceğiniz basit egzersizlerle günlük hayatta daha sağlıklı ve dinamik olabilmek oldukça mümkün.

İsterseniz iş yaşamında sağlıklı kalmanın formüllerinin neler olduğuna birlikte bakalım.

Uzun süre bilgisayar başında kaldığınızda çalışmalarınıza mola verip arada ayağa kalkarak ofis içerisinde ufak turlar atın. Otururken mutlaka belinizi destekleyici aparatlar kullanın. Sandalyenizi kol destekli olanlardan seçin. Masa başındaki konumunuz klavye ekran ve kullandığınız mouse’unuz ile dengeli bir yükseklikte olsun. Klavye ve mause’unuzun aynı seviyede olmasına özen gösterin. Bilgisayar ekranını, tam karşınızda ve kol uzunluğu mesafesinde konumlandırın. Monitörün üst yüzeyinin göz hizanızda olmasına dikkat edin.

Bunların dışında her gün aksatmadan yapabileceğiniz egzersizlerle sağlık problemleriyle karşılaşma riskini kaldırmış oluşunuz.

O halde çok kısa vaktinizi alacak bu egzersizlerin neler olduğuna bakalım.

  • Başınızı arkaya öne yanlara doğru eğerek hafifçe gerdirme hareketleri yapın ve 1 dakika dinlenin. Sonra omuzlarınızı yukarıya doğru 3-4 saniye kaldırın ve bu hareketi en 10 kez tekrarlayın.
  • Omuzlarınızla daireler çizmeye çalışarak egzersizlere devam edin.
  • Ellerinizi açıp kapatın ve sallayın ve bunu 10 saniye devam ettirin.
  • Ellerinizi belinize koyarak arkadan kürek kemiklerinizi yaklaştırmaya çalışın.
  • Dirseklerinize gerdirme hareketi yaptırarak, açıp kapayın el bileklerinizle daire çizmeye çalışın.
  • Ayak bileklerinizle de dairesel hareketler yapmayı ihmal etmeyin.
  • Ayağa kalkarak belinizi yanlara ve geriye doğru hafifçe esneterek gerdirme hareketlerine devam edin.
  • Bulduğunuz her fırsatta kalkarak yürüyün, asansör yerine merdivenleri kullanmayı alışkanlık haline getirin.
  • Tüm bunları her gün yapmayı ihmal etmeyerek, sağlıklı bir iş hayatı geçirebilirsiniz..

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir