MASA BAŞI KONSANTRASYONU NASIL SAĞLANIR

Masa başında çalışırken performans düşüklüğüne neden olan konsantrasyon sorunu ile mutlaka karşılaşmışınızdır. Çalışma saatleri içerisinde kendinizi halsiz, isteksiz, yorgun hissediyor olabilirsiniz.

Yapılan araştırmalarda konsantrasyon sorunu çeken insanlarda genellikle beslenmeyle alakalı, yolunda gitmeyen şeylerin olduğu gözlemlenmiştir.

Geceden itibaren aç kalan metabolizmanın sabah uyandığınızda hızının düştüğünü belirten uzmanlar, bünyeyi canlandırmak için sağlıklı gıdalardan oluşan bir kahvaltı ile güne başlamanın konsantrasyonunuzu artırmada en iyi yöntem olduğunu söylüyorlar. Kahvaltı yapmadan masa başında işe başladığınızda her geçen süre metabolizmanızın daha da yavaşlamasına sebep olmaktadır.

İsterseniz konsantrasyon eksikliğine karşı alınması gereken önlemlere sırasıyla göz atalım:

Gün içerisinde kendinizi sürekli bitkin ve isteksiz hissediyorsanız, vücudunuz susuz kalmış olabilir. Su vücudun en önemli ihtiyaçlarından biridir, susuz kalan vücudun tek şikâyeti halsizlik olmakla kalmayıp böbrek fonksiyonları, vücut ısı dengesi, kan dolaşımı, atık maddelerin atılması ve besinlerin taşınmasında problemlere neden olabilir.

Çay ve kahve tüketirken dikkat edin, zira bunların fazla tüketimi bazı vitamin ve mineral emilimlerini bozmaktadır. İnsan, iş yerinde belki de farkında olmadan aşırı miktarda tüketilen çay ve kahvedeki tanen ve kafeinden negatif etkilenir. Bu nedenle vücut için faydalı olan yeşil çay, beyaz çay veya diğer bitki çayları tüketmeyi tercih etmek daha doğru olacaktır.

Ara öğünleri, beslenme şekliniz haline getirmekle uzun süre aç kalmayı engelleyerek kan şekerinin düzenleyebilir ve vücut için gerekli enerjinin sağlanmasını, metabolizma hızının yükselmesini temin edebilirsiniz. Böylelikle gün içerisinde daha zinde ve işinize daha konsantre olarak devam edersiniz. Üstelik uyku bozukluğu, bitkinlik ve isteksizlik sorunlarını engellemiş olursunuz. Bu ara öğünler, kendiniz hazırlayabileceğiniz tüketmesi kolay atıştırmalıklar şeklindeki ceviz, fındık, kuru incir ve kayısı gibi enerjisi ve faydası yüksek gıdalar olabilir. Seçtiğiniz bu değerli besinler, siz masa başındayken dikkatinizi toparlamaya, hızlı düşünmeye sevk edecek özelliklere sahiptirler. Eğer odaklanmak gerektiren bir konu üzerinde çalışıyorsanız, yarım avokado tüketerek hafıza ve konsantrasyonunuzu arttırabileceğinizi söylemek isteriz.

Kısacası konsantrasyon sorunu yaşıyorsanız beslenme şeklinizi gözden geçirmenizi öneriyoruz.


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir