İş yerinde istenmeyen davranışlardan kaynaklanan sıkıntıların yaşanması maalesef rastlanan bir durumdur. Bu lezzetsiz durumlar ise çalışanların bir zaman sonra işi bırakmasına veya gereksiz işyeri stresine girmelerine neden olmaktadır.
Günün oldukça büyük bir bölümün geçtiği işyerlerinde hoş karşılanmayan bu durum ve davranışlar neler? Hangi davranışlar diğer çalışanlar tarafından itici bulunuyor? Bu tür kişisel donanım eksiklikleri çalışanın veya iş yerinin genel performansına nasıl yansıyor? Tüm bunları maddeler haline getirip sizin için sıraladık.

• Araştırmalar, iş yerlerinde özellikle dedikodu peşinde koşan insanların sevilmediğini gösteriyor. Her ortam veya koşulda yerli yersiz konular üzerine konuşarak vakit harcayan, gizli kalması ve paylaşılmaması gereken konuları orada burada konuşan, negatif konularla arkadaşlarının motivasyonunun düşüren kişiler, iş yerlerinin en sevilmeyenler listesinin başını çekiyorlar.

• İçi boş konuşmalar da listenin ikinci sırasında yer alıyor. Kendisiyle ilgili konuları dile getirip, aile hayatından kesitler anlatan, izlediği diziden, çocuğunun problemlerine, hatta akraba ilişkilerine dek birçok konuyu dile getiren kişiler itici bulunup çevresinde olmak isteyenleri azaltıyor. Bu tür kişiler iş yerlerinde rahatsızlık yaratıyor.

• Telefonla adeta bağırır gibi yüksek sesle konuşanlar da iş yerlerinde huzur bozan ve dikkat dağıtan kişiler olarak görülüyor.

• Toplantılara sürekli geç kalan kişilerde sevilmeyen listesinde yerlerini almaktalar. Toplantı için zaman planlaması yapmayan, toplantı öncesi yapılması gerekenleri aksatan, toplantı sırasında orada yokmuş gibi odaklanamayan toplantı katılımcıları, yerli yersiz uzayan veya gösteri sahnesine dönüşen toplantılar iş yerlerinin sevilmeyen davranışları arasındadır.

• Kişisel donanım ve teknik bilgilerden yoksun ya da yetersiz olmak da iş yerinde kaçınılan kişi özellikleri olarak göze çarpıyor. Sadece kişiler üzerinden ele alınmayan konuları değerlendirdiğimizi unutmayarak, iş yerindeki donanımın ağır aksak çalışması da iş yeri çalışanlarını olumsuz etkileyip motivasyon ve iş kaybına yol açabilmektedir. İş yerindeki iklimlendirmenin dengesiz çalışması, bilgisayarlarda oluşan teknik sorunlarda bunlara dahil olarak değerlendirilmektedir.

• Diğer rahatsız edici oluşumlardan biri de iş yerlerindeki hijyen konularının istenmeyen boyutlarda olmasıdır. Çalışanların tuvalet kullanımında özensiz davranışları, işyerindeki mutfakları kötü kullanmak, etraftaki bardak tabak gibi eşyaların sağa sola saçılmış olması o iş yerini itici kılan durumlardan biri olarak karşımıza çıkıyor.


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir