Ofiste yoğun bir tempoda hareket etmeden çalışıyorsanız ve boyun ya da bel ağrılarınızdan şikayetçiyseniz bu egzersizler tam size göre….

Günü boş geçmemek ve saat kaç olursa olsun sporu ihmal etmemek gerek.
Yaşamımızın hemen hemen neredeyse çoğunu ofislerimizde geçiriyoruz. Uzun süre aynı ortamda kalmak hem sıkıcı hem de hareketsiz olabiliyor… Bu da gerilen ve kasılan kaslara sebep olurken vücudumuzu rahatlatmanın yollarını bulmamız gerek. Ayrıca aşağıda bahsedeceğimiz hareketler ile kan dolaşımınızı hızlandırıp, yağ yakımınıza da destek olabileceksiniz.

İşte size bir kaç basit ofis egzersizi önerisi

1. Sandalyenizde otururken yukarıda bir cisme ulaşmaya çalışır gibi el bilek, dirsek ve omuzlarınız düz bir çizgi oluşturacak şekilde kollarınızı gerin. Beş saniye kadar gerili tutun ve bırakın.
2. Ellerinizi koltuğun arkasına birleştirin ve omuzlarınızı ve sırtınızı geriye doğru gerin.
3. Omuzlarınızla öne ve geriye dairesel hareketler yapın. Beş saniye süresince gerili tutun ve bırakın.
4. Ellerinizle ayaklarınıza değecek şekilde öne doğru eğilin.
5. Masanızın üzerinde küçük ağırlıklar bulundurun. Bu bir küçük su şişesi de olabilir. Bir şey düşünürken ya da telefonla konuşurken diğer kolunuzla yana ve öne doğru ağırlık kaldırma egzersizleri yapın.
6. Otururken ayak bileklerinizi sürekli yukarı çekin ve aşağı itin.
7. Sandalyenizden biraz ayağa kalkın, 5 saniye bekleyin ve tekrar oturun.
8. Ayağa kalkınca hafifçe çömelip yukarı doğru kollarınızı da uzatarak zıplayın.

ofis egzersizleri

Ayrıca ofis koltuğunuzun ayarlanabilir ve ergonomik olması da sağlığınız için oldukça önemlidir.

Daha fazla bilgi içinDoğru Ofis Koltuğu Nasıl Seçilmeli?adlı blog yazımızı okumanızı öneririz.

Son olarak:  Çağın’ın  ergonomik ofis koltukları sayesinde de sağlık sorunlarınız büyük ölçü de azalacaktır.

Sağlıklı günler dileriz….

Görsel kaynak : careeradvice.careers24.com – fitnessandhealthmatters.com


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir