Çağrı merkezinde çalışmak çoğu zaman ağır stres altında hissettirir. Tüm gün müşterilerin isteklerine yetişmeye çalışan çağrı merkezi çalışanlarını rahatlatacak bazı uzman önerilerini sizlerle paylaşmak istedik.

Değişik kollarda hizmet veren şirketlerin sözcüleri olan çağrı merkezleri çalışanları, gergin müşteriler ya da anlaşmazlıklarla karşılaşma riski en yüksek çalışanlar sınıfında bulunmaktalar. Bu durumda strese maruz kalmamaları neredeyse imkansız gibi görünmektedir. Peki bu olumsuz etkileri en aza çekip, müşteriyle geçen diyalogları nasıl yönetmek gerekir. Stres yönetimi alanında uygulamak gereken yollarla işlerinizi kolaylaştırmak mümkün. İşte size ilk yöntem:

Sakin olmanız gerek:

Gergin bir müşteriye karşı elinizden geldiğince sakin olmaya çalışın. Ani çıkışlar yapmaktan sakının. Temsil ettiğiniz bir şirket olduğunu unutmadan ve kaba olmadan konuşmaya özen gösterin. Arada su içmeyi alışkanlık haline getirerek ses tellerinizi rahatlatmaya çalışın.

Sizin konuşmanız yerine karşı tarafı dinleyin:

Çağrı merkezleri genelde bir sorunu çözmek ve müşteriyi yönlendirmek amacıyla kurulmuş bir departmandır ve sizde oranın bir mensubusunuz. Bu nedenle sizi arayan kişilerin büyük bölümünün bir sorunu vardır. İyi bir dinleyici olarak, sizi arayan kişiye yardımcı olmalı ve sorunu çözmeye odaklanmalısınız.

Çözüm odaklı yaklaşım sergilemelisiniz:

Karşılıklı gergin bir konuşma yapmak sorunu daha da çözülmez hale getireceğinden, müşteriyle tartışmak yerine çözüme odaklanarak konuyu kısa yoldan halletme yönüne gidin. Müşteri uzatma yoluna gittiğinde ise kısa bir zaman sonra ona döneceğinizi söyleyerek sizin ve karşı tarafın sakinleşmesine fırsat tanıyın. Bu davranış sizi daha sonraki görüşmelerinize pozitif olarak hazırlayacaktır.

 Enerjinizi düşürmeyin:

Konuşmaya başladığınızda ses tonunuzu karşı tarafa sıcak ve pozitif hissettirin. Gülümseyişinizi ve çözüm odaklı olduğunuzu hisseden müşteri ile iletişiminiz, onun gergin durumunu azaltacak ve görüşmeniz olumlu yönde ilerleyecektir.

Zor bir departmanda görev yaptığınızdan dolayı yaşanacak olumsuzlukları en aza indirmenin yolu kişisel gelişimle çözülebilir. Sizin kendinizi yönetebilmeniz, stresi en aşağılara çekebilmeniz, bu zorlu mesleği yapmanızda çok büyük katkı sağlayacaktır. Mesleğinizle alakalı eğitimleri takip edebilir ve kişisel gelişiminize göstereceğiniz özenle çalışma saatlerinizi rahat geçirebilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir