Ekip çalışması tanım olarak bir görev üzerinde çalışanlar arasındaki işbirliğidir.  Bu işbirliği kişilerin üstlendikleri görevi kısa sürede ve başarı ile tamamlamasını sağlar. Ekip çalışması hayatın her alanında vardır.

Spor, sanat, günlük yaşam ve iş hayatı… Nasıl ki bir futbol takımında herkesin görevleri var ise şirket içerisinde de herkesin bir görevi vardır ve ekip çalışmasıyla hareket edilmelidir. Şirket hedeflerini başarıyla gerçekleştirmek verimli bir iş hayatı için; olmazsa olmazların arasında yer alan ekip çalışmasına dair, işinize yarayacak birkaç ipucunu sizler için derledik. Hadi gelin birlikte göz atalım:

1.İletişim

İyi bir ekibin en önemli özelliği iyi bir iletişimdir.  Ekip içerisinde fikirlerinizi açık bir şekilde ifade edebilmelisiniz. Ekip içerisinde sözlü ve sözsüz iletişimde saygı çerçevesi içerisinde iletişim kurabilmek önemlidir. Böylece fikriniz hakkında tartışabilir eksi ve artı yönleriyle doğru bir yol haritası çizebilirsiniz.

Eğer ekip üyelerinden herhangi birisi  konu hakkında yeterli bilgi sahibi değilse bu iş akışını aksatacaktır. Her ekip üyesinin konunun tamamı ve kendisi ile ilgili bölüm hakkında yeterli bilgi sahibi olduğundan emin olmalısınız.

Bir ekip üyesinin yapılan iş ile ilgili eksik bilgiye sahip olması tüm ekibi etkileyecektir. Her insanın öğrenme biçiminin farklı olduğunu unutmayın. Kimi insanlar leb demeden leblebiyi anlarken, kimi insanlar için aynı şeyi birkaç kez tekrar etmek gerekebilir. Ekibi düşünün, sabırlı olun ve iletişim akışını doğru yürütün.

2.Doğru Ortam

Ekip çalışmasında başarının anahtarlarından biri de doğru ortamdır. Ekip üyelerinin rahat, huzurlu ve ferah bir ortamda çalışması verimliliklerini arttıracaktır. Bunun için şirket çalışanlarının bir arada rahatça vakit geçirebilecekleri  ofis kanepeleri, rahat sandalyeler, kahve ve içecekler, aydınlık bir ortam hem ekip içindeki iletişimi pekiştirir hem de başarılı olmanızı sağlar.

Çağın Ofis Mobilya Kuzey 3lü Kanepe

3.Faydalı ve Rasyonel Olmak

Ekibin odak noktası fayda olmalıdır. Bazı durumlarda açık iletişim, alakasız ve kötü fikirlerin doğmasına neden olabilir. Ya da ekip asıl konudan uzaklaşabilir.  Fikirlerinizi açık şekilde belirtirken olası durumu göz önünde bulundurarak rasyonel olun. Asıl konudan uzaklaşmamaya çalışın. Fikirlerin gerçeğe dayalı ve uygulanabilir olması gerekir.

4.Güven ve Eşitlik

Takım içerisinde birbirine güven önemlidir. Son teslim tarihlerini kaçırmamak, görevleri yerine getirmek ve tamamlamak ekip çalışanları arasında güven oluşturur. Kişilerin eşit şekilde verim verebilmesi herkesin görevlerini yapması ile olur. Ekip liderinin ekipteki birkaç kişiye uyarak karar alması yanlıştır. Herkes eşitlikten yararlanmalı ve ortak paydada buluşulması gerekir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir