Günümüz çalışma temposunun ve iş stresinin insan sağlığına verdiği zararlardan korunarak sağlıklı kalabilmek ve arttırabilmek adına çalışma alanlarının daha sağlıklı koşullara dönüştürülmesiyle ilgili tüm dünyada artan bilinç ve farkındalık söz konusu olmaya başladı. Bu konun hız kazanması ile birlikte sağlıklı ofis ortamları oluşturma eğiliminin yaygınlaştığını görmekteyiz.

Çalışma sırasında vücuda en çok zarar veren pozisyon oturarak çalışmaktır. Tüm gün masa başında oturarak çalışanların sağlıklarını koruyabilmesi ve kalabilmesi için oturduğu koltuğunu bedeni destekleyen türden seçmesi gerekir. Belli aralıklarla ayağa kalkarak kısa yürüyüşler ve çalışma alanlarında yapılacak egzersizler için kişinin kendine fırsat tanıması sağlığı açısından çok önemlidir.

Dikkat edilecek başka konular arasında en önemlisi ise yüksekliği ayarlanabilir masa kullanımıdır. Daha dinamik ve aktif olmaya zorlayan bu tür masalar yeni nesil çalışma alanlarının oluşumunda önemli bileşenlerin bir parçası olarak iş yaşamında kendine yer edinmeye başladı bile. Ayakta çalışma imkanı veren yüksek masalar, uzun süre sabit kalmaktan kurtarıp çalışanın sağlığını korumakta oldukça etkili modellerdir.

Araştırmalar yüksekliği ayarlanabilir masaların daha avantajlı olduğunu ortaya koyarken, ister ayakta isterseniz oturarak çalışma imkanının yanı sıra aktif olmanıza da olanak yaratıyor.

Yapılan araştırmalar gün içinde en az iki saat ayakta kalmanızı sağlıklı olarak belirlese de tek seferde bu kadar uzun süre ayakta kalmak kişiyi zorlayacağından ve konforunu düşüreceğinden her 30-40 dakikalık periyodlarda ayağa kalkarak hareket etmek daha sağlıklı bulunmaktadır.

Yüksekliği ayarlanabilir masalar, değişik pozisyonlarda çalışma seçeneği sunmasıyla birlikte çalışma sürenizi istediğiniz dilimlere bölmenize de imkan tanıyor. Ayrıca ayakta çalışmak oturarak çalışmaktan daha fazla enerji harcamanıza sebep olacağından obezite, kalp sağlığı, diyabet, yüksek kolesterol ve tansiyon gibi rahatsızlıklara yakalanma riskini de azaltmış olacaktır.

Ayakta çalışmanın sağlığınıza yapacağı bir diğer katkı da kan akışınızın düzenli olması ile birlikte kan şekeri seviyenizde düşmesi, sırt ve bel bölgenizdeki baskının azalmasına vereceği destektir.  Sağlığınıza verdiği desteğin dışında ayakta çalışmanın enerji düzeyini ve motivasyonu yükselttiği, yapılan araştırmalarla tespit edilmiştir.

Bu yazıyı oturarak okuyorsanız şimdi ayağa kalkarak kendinize bir iyilik yapmanın vakti gelmiş demektir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir